Thursday, September 6, 2007

如果人人都为我,那我为人人呢?

我不敢说自己天真无邪,完全是个善人。人嘛,孰能无过呢?但是我讨厌猜疑和厌倦勾心斗角的日子。我觉得待人一定要诚恳,要公平,不应该只是拿来利用而已,尤其对朋友更应该如此。我也希望别人也会这样地对自己。可惜,人和人之间的关系并不会那么简单。

做人为什么一定要处心积虑的?为什么不可以简单一点?有必要为了琐碎的小事那么费神吗?有必要每件事都操纵别人来配合自己吗?

人人为我,我为人人。多么理想的世界,但是可惜世上不会再有那么笨的人了。

1 comment:

cloudmuse said...

Recent courses that we sat in for has some interesting points to ponder over. One point that keeps coming up is the importance of listening - listen to the others, listen to the other person, listen to someone who is giving you feedback, listen to someone who just wants a listening ear. Listening to the other person sometimes may lead to realisation that actually the goals are the same, but just different perspectives on how to get there. Or that the "dispute" may be of misunderstanding, different views, and sometimes a bit of hotheadedness that needs some cool air.